استفاده از ترمووود در سرویس بهداشتی

جزئیات استفاده از ترمووود برای سرویس بهداشتی را بدانید!

در گذشته استفاده از چوب در ساخت‌وساز وجود نداشت و در صورت معرفی نیز، از این روش نوین استقبال نمی‌شد. پس از گذشت زمان، استفاده از وسایل سخت در ساختمان سازی عادی شد و مردم به دنبال یک روش جدید و متفاوت می‌گشتند. چوب، هم زیبایی داشت و هم انسان‌ها را به طبیعت نزدیک نگه می‌داشت؛ به‌همین دلیل انسان‌ها در ساخت ساختمان‌های خود از چوب نیز استفاده کردند.
با این حال، به دلیل محدودیت‌های سرویس بهداشتی، امکان استفاده از چوب در این مکان غیرممکن بود. با ورود ترمووود‌ها به صنعت ساخت‌وساز، انسان‌ها توانستند از چوب برای ساخت سرویس بهداشتی و حمام نیز استفاده کنند. در ادامه به استفاده از ترمووود برای سرویس بهداشتی خواهیم پرداخت.

انواع مختلف ترمووود برای سرویس بهداشتی

سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها، دو محیط در خانه‌ها هستند که مسائل مربوط به آن‌ها شروط و محدودیت‌هایی خواهد داشت. برای مثال شما در طراحی و ساخت این دو مکان باید بسیار دقت کنید. استفاده از صنایع چوبی در مکان‌های مذکور، طول عمر و کیفیت کار را کاهش می‌دهند؛ تحت این شرایط، برای حفظ پایداری و کیفیت ظاهری سرویس بهداشتی و حمام، استفاده از ترمووود در سرویس بهداشتی توصیه می‌شود.
این ترمو چوب‌ها که برای مناطق خاصی از منازل تولید می‌شوند ۲ مدل متفاوت دارند و هر فرد می‌تواند بنابر نیاز خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و در فرآیند ساخت‌وساز سرویس بهداشتی منزلش، از آن استفاده کند.
مدل اول، چوبی ساد‌ه‌تر است. استفاده از این نوع چوب برای محیط‌های مذکور یا محیط‌هایی با دمای بالا مثل سرویس بهداشتی، شرایط را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کند. این ترمو چوب می‌تواند دمایی تا حدود ۱۹۰ درجه سانتی گراد را تحمل کند و در معرض رطوبت اغلب ۷ درصد تغییر اندازه می‌دهد. این چوب در شرایط سخت خراب نمی‌شود و پایداری خودش را حفط خواهد کرد.
مدل دوم به نسبت مدل اول، مقاوم‌تر و قوی‌تر است. این چوب می‌تواند دمایی بالاتر از ۲۰۰ درجه سانتی گراد را تحمل کند؛ همچنین با قرارگیری در معرض رطوبت فقط ۵ درصد، تغییر اندازه خواهد داد. استفاده از ترمووود در سرویس بهداشتی، به خصوص نوع دوم آن، می‌تواند طول عمر بالایی داشته باشد و هزینه‌ها را برای شما کاهش دهد.

استفاده از ترمووود سرویس بهداشتی

چرا باید به جای چوب معمولی از ترمو چوب استفاده کنیم؟

هر فرد می‌تواند برای یک نمای متفاوت، در کنار انواع مصالح از چوب نیز استفاده کند. شاید در گذشته استفاده از چوب برای ساخت‌وساز ممنوع بود اما امروزه شما می‌توانید به‌راحتی از چوب برای اغلب مکان‌های داخلی یا خارجی منازل خودتان، استفاده کنید. استفاده از چوب شاید در بعضی از مناطق داخلی منزل بدون مشکل باشد اما مکان‌هایی مثل سرویس بهداشتی با چوب چندان سازگار نیست و همین مسئله برای شما، ایجاد مشکل خواهد کرد.
چوب معمولی، در معرض آب و رطوبت سالم نخواهد ماند. در این شرایط چوب، اغلب تغییر رنگ می‌دهد یا بد بو خواهد شد؛ همچنین چوب‌های معمولی تحمل دمای زیاد را نداشته و خیلی زود از بین می‌روند. استفاده از چوب به‌دلیل وزن بالایی که دارد، آزاردهنده خواهد بود. در محیط‌های مذکور اغلب میکروب‌ها، حشرات، قارچ‌ها و… وجود دارند. چوب در برابر این موارد مقاوم نیست و به راحتی خراب می‌شود.
شرایط گفته شده در ابتدا باعث خراب شدن ظاهر سرویس بهداشتی شما شده و در ادامه نمی‌توانید از آن استفاده کنید. این مسئله هزینه‌ها و وقت شما را هدر داده و مجبور می‌شوید تا محیط داخلی سرویس بهداشتی را، ترمیم کنید. استفاده از ترمووود در سرویس بهداشتی می‌تواند بسیار بهتر از چوب عادی عمل کند و مشکلی هم ایجاد نخواهد کرد. در ادامه راجب این راهکار برای رفع مشکلات، صحبت خواهیم کرد.

به کمک ترمووود، مشکلات استفاده از چوب در سرویس بهداشتی را رفع کنید!

از اولین مشکلات چوب معمولی در سرویس بهداشتی، تغییر رنگ و خراب شدن بر اثر رطوبت و آب است. استفاده از ترمووود برای سرویس بهداشتی می‌تواند این مشکل را رفع کند؛ در واقع این چوب‌ها درطی فرآیند ساخت، نسبت به رطوبت مقاوم شده و آب نمی‌تواند آسیبی به آن‌ها وارد کند.
ترمووودها برای ساخت در معرض دما‌های بسیار بالا قرار می‌گیرند؛ به‌همین دلیل نسبت به دماهای شدید مقاوم هستند. استفاده از ترمووود برای سرویس بهداشتی می‌تواند مشکل دما را حل کرده و ظاهر آن را نیز بسیار زیباتر سازد.
دمای بالای فرآیند ساخت‌ و تولید ترمو چوب، باعث شده تا این محصول کاربردی، نسبت به میکروب‌ها یا باکتری‌ها مقاوم باشند و شما یک محیط پاک داشته باشید؛ همچنین به‌دلیل تفاوت این نوع چوب با چوب‌های عادی، حشرات توان ورود به عمق ترمووود را ندارند؛ بنابراین استفاده از این نوع چوب در سرویس بهداشتی یا حمام، به دفع حشرات مزاحم نیز کمک خواهد کرد.
استفاده از ترمووود برای سرویس بهداشتی اغلب سخت نخواهد بود. ترمو چوب بسیار سبک‌تر از چوب‌های معمولی است؛ درنتیجه حمل‌ونقل آن آسان‌تر است. طول عمر این محصول نسبت به هزینه‌ای که دارد بسیار زیاد است و شما می‌توانید از این نظر مطمئن باشید.
رطوبت می‌تواند باعث تغییر اندازه چوب هم بشود؛ در واقع حضور رطوبت در کنار چوب معمولی به مدت طولانی، ساختار چوب را خراب کرده و آن را متورم می‌کند؛ همین مسئله باعث تغییر سایز چوب خواهد شد. بزرگ شدن چوب می‌تواند به مصالح دیگری که در ساخت سرویس بهداشتی استفاده شده نیز، آسیب برساند. استفاده از ترمووود در سرویس بهداشتی این مشکل را نیز از بین خواهد برد.
ترمو چوب‌ها در مقابل رطوبت می‌توانند بسیار مقاوم عمل کنند؛ البته ناگفته نماند که حتی این نوع چوب نیز در مجاورت رطوبت کمی بزرگ‌تر خواهد شد اما نسبت افزایش سایز ترمووود‌ها به چوب معمولی خیلی کمتر خواهد بود.

نکاتی راجب نصب ترمووود در سرویس بهداشتی

نصب ترمووود اغلب به‌عهده افراد ماهر و متخصص است اما بهتر است که هر فردی اطلاعاتی هرچند اندک در مورد نصب ترمووود داشته باشد و نکات آن را بداند. در ادامه به این نکات بسیار مهم خواهیم پرداخت.

  •  درطی مراحل حمل‌ونقل ترمووود به سلامت این محصول توجه داشته باشید.
  • نیاز است تا برای قرار دادن این چوب‌ها روی هم، فاصله کمی حفظ شود.
  • در هنگام استفاده از چند نوع مصالح در ساخت‌وساز، ابتدا باید ترمووود نصب شود.
  • برای نصب، از سطوح صاف و بدون ناهمواری استفاده کنید.
  •  زیرسازی ترمووود امری مهم است و باید به دقت انجام شود.
  •  در هنگام نصب به میزان تغییر سایز ترمو چوب در گذر زمان، توجه داشته باشید.
  • در هنگام استفاده از ترمووود برای سرویس بهداشتی، به تراز بودن محل نصب دقت کنید.

نتیجه گیری

اگر ترکیب رنگ‌های روشن با تیره برای دکوراسیون خانه مدنظر شماست و نمی‌دانید کدام مورد بهتر است، باید بگوییم که استفاده از چوب و صنایع چوبی می‌تواند در این زمینه بسیار عالی باشد. در مطلب بالا ابتدا راجب گذشته چوب در صنعت ساخت‌وساز صحبت شد و در ادامه، ترمووودها به‌عنوان یک جایگزین برای چوب‌های معمولی معرفی شدند.
سپس با انواع ترمو چوب آشنا شدیم؛ همچنین آموختیم که استفاده از چوب معمولی برای مناطق رطوبتی یا مکان‌هایی با دمای بالا، می‌تواند مشکلاتی داشته باشد که تمام این مشکلات با استفاده از ترمووود برای سرویس بهداشتی، قابل حل خواهند بود. یک ایده مناسب و یک محصول نوین می‌تواند هزنیه‌ها را کنترل کرده و ماندگاری را به شدت افزایش دهد.