راهنمای خرید ترمووود

خرید ترمووود مزایای متعددی برای مصرف کنندگان دارد. پایداری بهبود یافته آن خطر تاب خوردگی، ترک خوردگی یا تغییر ابعاد چوب را کاهش میدهد که این امر موجب ماندگاری طولانی و ظاهری جذاب در چوب میشود. فرآیند ترموود همچنین منجر به ایجاد رنگ تیره تر میشود و ظاهری غنی و طبیعی به چوب میدهد. علاوه بر این افزایش مقاومت در برابر پوسیدگی و حشرات باعث میشود ترموود برای شرایط آب و هوایی و محیط های مختلف آماده باشد.
از آنجایی که چوب ترمو یک محصول پیشرو در بازار ساخت و ساز مدرن است، خرید ترمووود یکی از بهترین مصالح ساختمانی است که برای پروژه های پایدار ایده آل است. چوب ترمو الوارهای حرارتی بدون مواد شیبمیایی هستند. به دلیل نحوه گرم شدن، چوب در هر شرایط آب و هوایی با دوام میشود و تغییر شکل نمیدهد. هیچ گونه نگهداری خاصی به جز رنگ کردن برای این نوع چوب مورد نیاز نیست.
در حال حاضر با ورود ترموود به بازار صنعت ساختمان کشور و تولید آن به روش های کاملا غیر استاندارد توسط عده ای سودجو و عدم اطلاع مشتریان عزیز از مشخصات و خواص چوب ترمو هنگام خرید آن، متاسفانه وقتی به برخی از پروژه های اجرایی ترموود در سطح کشور نگاه میکنیم، بعد از گذشت اندک زمانی دچار تغییرات ظاهری بسیاری گردیده اند که این امر به خاطر خرید ترمووود نامرغوب و غیر استاندارد صورت پذیرفته است. به همین دلیل در این مقاله سعی بر آن شده است که شما را با چوب ترمو استاندارد و و دانستنی های لازم هنگام خرید ترمووود ایرانی آشنا کنیم:

راهنمای خرید ترمووود

نکات مهم برای انتخاب و خرید ترمووود

کلاس عملیات حرارتی

Thermo D ، جایی که D مخفف دوام است، رنگ قهوه ای تیره تری دارد.دوام و پایداری آن به طور قابل توجهی بهبود یافته است.
Thermo D در دمای 212 درجه سانتیگراد اصلاح شده است و برای کاربردهای داخلی و خارجی بدون نیاز به عملیات نگهدارنده شیمیایی مناسب است. Thermo D برای فضاهای مرطوب مانند سونا و اسپا نیز مناسب است.

ابعاد

ابعاد ترموود، پلان شده16،11 19، 26، 32 و 42 میلی متر ضخامت و 92، 117، 140، 165 میلیمتر عرض می باشد. حداقل ضخامت در پروفیل های نما 19 میلی متر است. در پروفیل های کف حداقل ضخامت 26 میلی متر است. چوب خام برای تولید ترمووود به صورت استاندارد در ضخامت های 25، 32، 38، 50 میلی متر موجود است.عرض استاندارد چوب خام برای تولید ترموود نیز 100، 125، 150، 175، 200 میلی متر می باشد.

پایداری ابعادی

کاهش رطوبت تعادلی ترمووود ،باعث پایداری ابعادی آن می شود ومواد شکل خود را به مراتب بهتر از چوب درمان نشده حفظ می کنند. ثبات ابعادی برجسته اجازه می دهد ترمووود با موفقیت در تمام اقلیم ها و حتی در شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب در داخل خانه نیز استفاده می شود و حتی در فضای باز.

استفاده از کلاس حرارتی

Thermo D ، برای کاربردهای کلاس 3 (BS EN 335) مناسب است، “موقعیت هایی که در آن چوب بالاتر از زمین و در معرض آب و هوا (مخصوصاً باران)» برای استفاده به عنوان روکش نما، پوشش باران، عرشه و بسیاری از کاربردهای خارجی دیگر مناسب است. استفاده از ترموود برای استفاده مستقیم در تماس با زمین توصیه نمی شود.

دوام

Thermo D به عنوان دوام کلاس 2 “بادوام” طبقه بندی شده است و دارای یک تحقیق است.که طول عمر مورد انتظار را در صورت استفاده به عنوان روکش نما 30 سال بیان می کند.و عرشه. دوام و رنگ در سراسر قطعه ثابت است.

مقاومت در برابر موریانه

هیچ ترمووودی در برابر موریانه به خودی خود مقاوم نیست. ترمووود را می توان با درمان های شیمیایی تخصصی موریانه درمان و مقاوم کرد.

لیچینگ یا نشتی

Thermo D، رنگ را از بین نمی برد. انتشار جزئی رنگدانه رنگ در اولین بارندگی امکان پذیر است و در فضاهای مرطوب مانند سونا و اسپا بیشتر به چشم می آید.

رتبه بندی آتش

Thermo D ، دارای رتبه D-s2,d0 در برابر آتش است که به این معنی است که مانند هر چوب طبیعی است. رها چوب استاندارد را می پذیرد.

درمان های بازدارنده آتش مانند چوب اصلاح نشده.

رها چوب تمام محصولات خود را نیز در برابر آتش (EN3501) Euroclass B-s1,d0 یا B-s2,d0 بسته به پروفیل ها. ترمووود رها چوب نیز می‌توانند در برابر آتش محافظت شوند، اما ساختار نیاز دارد،آتش سوزی مورد به مورد آزمایش شود. ما اولین و تنها دارنده گواهی نامه تولید ترمووود ضد حریق با بالاترین گرید از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی می باشیم.

مولدر کاری

پردازش بر ویژگی‌های عملکردی منحصربه‌ فرد ترمووود تأثیر نمی‌گذارد، زیرا اصلاح شده است در سراسر مولدر کاری، به سطح آن کیفیت برتر می دهد. دستگاه مولدرباید طوری تنظیم شود که گویی یک چوب سخت را ماشین کاری می کند و سرعت برنامه ریزی کمتر از چوب های نرم اصلاح نشده است. اهميت دادن باید با تنظیم غلتک تغذیه و فشار برای جلوگیری از ترک خوردن تخته ها گرفته شود. سنباده زدن ممکن است نیاز نباشد، زیرا کیفیت سطح صاف بسیار خوب است. اره کردن ترموود همین راحتی است مانند اره کردن چوب معمولی. هنگام ماشینکاری از ماسک گرد و غبار و محافظ چشم استفاده کنید.

نصب و راه اندازی

هنگام نصب ترمووود همیشه از بست های فولادی ضد زنگ استفاده کنید. همیشه فضای کافی در اطراف خود بگذارید
برای تامین تهویه هوای کافی و اطلاعات دقیق در مورد تعمیرات لطفا به راهنمای نصب رها چوب مراجعه کنید.
فواصل چوب زیرسازی برای عرشه 26 میلی متری باید حداکثر 450 میلی متر در مرکز و 600 میلی متر در اطراف باشد. برای عرشه با ضخامت 40 میلی متر برای اجرای نما، فواصل چوب های زیر سازی باید 600 میلی متر در مرکز باشد.
هنگامی که محل نصب از انتهای پروفیل کمتر از 70 میلی متر است، سوراخ های پیچ را از قبل دریل کنید. این اجتناب می کند خطر ترک در حین نصب.
تمامی پروفیل ها برای نصب عمودی و افقی مناسب هستند. با این حال محدودیت های کمی در نصب عمودی وجود دارد. به عنوان مثال پروفیل های همپوشانی و مورب فقط برای نصب افقی مناسب هستند. دستورالعمل های نصب خاص تر را از وب سایت ما بررسی کنید.

چسباندن

چسباندن ترمووود امکان پذیر است. با این حال، زمان چسباندن و فشرده سازی ممکن است در مقایسه با چوب اصلاح نشده بیشتر است. نتایج خوبی را می توان با اغلب چسب های رایج به دست آورد، اما چسب PUR بهترین عملکرد را با توجه به نتایج آزمایش دارد.

رنگ آمیزی ترموود در طول زمان

مانند تمام محصولات چوبی ترموود نیز پس از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خاکستری می شود و به مرور زمان ممکن است مقداری را نشان دهد.ترک های ریز یا شکاف بر روی سطح. اثر خاکستری در مدت زمان نسبتاً کوتاهی قابل مشاهده خواهد بود.
3 تا 6 ماه پس از نصب خود را نشان می دهند.استفاده از رنگ ترمووود مناسب روغن پایه گیاهی توصیه می شود.

نکات مهم هنگام خرید ترمووود

رها چوب در خدمت شما مشتریان محترم

گروه ساختمانی رها با بیش از 20 سال سابقه تجربه طراحی، نظارت و اجرا در زمینه مهندسی نمای ساختمان علی الخصوص ترموود به عنوان یکی از شرکت های پیشگام بر اساس استانداردهای بین المللی حضوری فعال داشته است. این مجموعه در گذشته و با اخذ نمایندگی از شرکت های معتبر ترمووودی جهان به ویژه کشور فنلاند از جمله لوناوود بیشترین حجم واردات و فروش و اجرای این محصول را در سطح کشور داشته است و در حال حاضرخود به صورت مستقیم و بی واسطه تمامی محصولات ترمووود را برای ساماندهی این محصول در کشور تولید و عرضه می دارد که داشتن گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان اولین و تنها دارنده این گواهینامه خود دلیل دیگری است بر صحت کیفیت محصولات تولیدی ما. شما میتوانید قبل از خرید ترمووود از خط تولید و کیفیت محصول و همچنین شو روم ما دیدن فرمایید.با رها چوب آسوده خرید کنید.