مقاوم کردن ترمووود در برابر اشعه ماورا بنفش

مطالعات میدانی زیادی صورت پذیرفته است تا میزان مقاومت ترمووود و نحوه اثرگذاری نور خورشید و اشعه ماورای بنفش بر روی سطوح ترمووود مشخص گردد. همانگونه که انتظار میرود، مقاومت ترمووود مانند دیگر اجزاء طبیعت، در مقابل تابش و نفوذ اشعه ماورای بنفش مقاوم نیست. درنتیجه رنگ قهوه ای طبیعی الواری که برای مدتی در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرد، به خاکستری و زنگ زدگی متمایل خواهد شد. در آزمایشات میدانی صورت گرفته، پس از حدوداً 6 ماه، تغییر رنگ کاملا مشهود بود..زیبائی اولیه ترمووود یکی از دلایل محبوبیت این کالا در میان سازندگان و معماران می باشد. به همین دلیل با استفاده از مواد و رنگهای محافظ که دارای رنگدانه های مخصوص و لایه های حفاظتی هستند، ترمووود را از تغییر رنگ محافظت میکنند.
ترمووود یک ماده طبیعی است که با حرارت و بخار پردازش شده است و در نتیجه پایداری، دوام و ظاهر زیبایی شناسی متمایز را به همراه دارد. به لطف فرآیند اصلاح حرارتی، ترمووود در همه شرایط آب و هوایی در برابر پوسیدگی مقاوم است. با این حال، مانند اکثر مواد چوبی، ترمووود را می توان برای محافظت از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش، آلودگی هوا و سایر عوامل محیطی که می تواند باعث تخریب و تغییر در ظاهر شود، تحت درمان سطحی قرار گیرد.
عملیات سطحی چوب می تواند چرخه عمر ترمووود را افزایش داده و زیبایی طبیعی چوب را افزایش دهد و ظاهری غنی و جذاب به آن ببخشد. همچنین ظاهرهای متفاوتی را برای ترمووود از سایه های شفاف گرفته تا پوشش کامل سطوح رنگ شده و همه چیز در بین آن ها را امکان پذیر می کند.
در این مقاله توضیح می دهیم که بهترین گزینه ها و روش های تصفیه سطح برای چوب اصلاح شده حرارتی چیست.

راهنمای خرید ترموود مقاوم

ترموود به دلیل زیبایی، دوام و پایداری در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، به یک انتخاب محبوب برای نمای بیرونی، کفپوش و سایر کاربردهای خارجی تبدیل شده است. با این حال، با توجه به تنوع برندها و کیفیت های موجود در بازار، انتخاب ترموود مناسب می تواند چالش برانگیز باشد. برای راهنمای خرید ترموود مقاوم به شما همراهان گرامی چند نکته کاربردی بیان می‌کنیم.

  • ضخامت ترمووود بر دوام و پایداری آن تاثیر می گذارد. برای مناطق با ترافیک بالا یا شرایط آب و هوایی شدید، ترمووود ضخیم تر (حداقل 22 میلی متر) را انتخاب کنید.
  • ترموود با کیفیت باید عاری از ترک، شکاف، گره یا سایر نقص باشد. رنگ ترمووود باید یکنواخت و بدون لکه باشد.

  • برای افزایش طول عمر ترمووود، از آن در برابر تابش مستقیم نور خورشید و رطوبت بیش از حد محافظت کنید.

با دنبال کردن این نکات، می توانید ترموود مقاوم و باکیفیت را انتخاب کنید که سال ها برای شما عمر خواهد کرد.

روش های مقاوم کردن ترمووود

رنگ های پوشش و مقاوم کامل برای ترمووود

رنگ ترمووود با پوشش کامل یکی دیگر از گزینه های درمان سطح آن است. رنگ آمیزی ترمووود محافظت عالی در برابر اشعه ماوراء بنفش، آسیب آب و سایر عوامل محیطی که می توانند باعث تخریب شوند، فراهم می کند. همچنین طیف گسترده ای از رنگ ها و سایه ها را در اختیار شما قرار می دهد که آن را برای کاربردهای تزئینی ایده آل می کند. با این حال، رنگ آمیزی با پوشش کامل می تواند از دوام کمتری نسبت به سایر گزینه های درمان سطحی برخوردار باشد و ممکن است در طول زمان نیاز به نگهداری بیشتری داشته باشد.

قبل از عملیات سطحی چوب ترموود به این نکته توجه کنید

نتیجه نهایی همیشه به بافت سطح محصول ترمووود بستگی دارد. سطح ترمووودممکن است صاف، برس، میکرو شیار یا سنباده باشد. سطوح مختلف به نتایج متفاوتی دست می یابند، زیرا زبری و تخلخل سطح چوب بر نحوه جذب عامل تصفیه به چوب تأثیر می گذارد. آب و هوا همچنین می تواند بر روی نوع شوینده ای که می تواند روی سطح ترمووود استفاده شود، تأثیر بگذارد. شایان ذکر است که ترموود تیره‌تر از چوبی است که معمولاً در نمونه‌های رنگی استفاده می‌شود، بنابراین ما همیشه یک نقاشی آزمایشی را توصیه می‌کنیم.

عملیات سطحی چوب را در لایه های نازک اعمال کنید

درمان سطح چوب را می توان قبل یا بلافاصله پس از نصب اعمال کرد زیرا فرآیند هوازدگی بلافاصله شروع می شود. البته توصیه ما قبل از نصب می باشد.برای دستیابی به رنگ یکنواخت بین تخته ها، یک پوشش کارخانه ای برای رنگ ها و رنگ های انجام شده با اسپری توصیه می شود. از آنجایی که ترمووود به اندازه چوب اصلاح نشده رنگ، لکه یا روغن را جذب نمی کند، استفاده باید با لایه های نازک انجام شود.
هنگام انجام عملیات سطح، فقط سطحی که در معرض آب و هوا قرار دارد باید پوشش داده شود. ترمووود نیازی به درمان چهار طرفه ندارد. این کار درمان سطح را آسان می کند، در هزینه و زمان صرفه جویی می کند. انتهای اره شده توصیه می شود در صورت قرار گرفتن در معرض هوا به ویژه در جهت مستقیم باران، آب بندی شوند. البته در صورت امکان و رنگ آمیزی قبل از نصب پوشش چهار طرفه توصیه می شود.

رها چوب معتبر ترین تولید کننده رنگ ترموود جهت مقاوم کردن چوب ترمو

گروه ساختمانی رها با بیش از 20 سال سابقه تجربه طراحی، نظارت و اجرا در زمینه مهندسی نمای ساختمان علی الخصوص ترموود و تولید رنگ ترمووود و همچنین ترمیم و بازسازی رنگ ترمووود نما و ترمیم و بازسازی رنگ ترمووود کف به عنوان یکی از شرکت های پیشگام بر اساس استانداردهای بین المللی حضوری فعال داشته است. این کار در گذشته و درمجموعه با اخذ نمایندگی از شرکت های معتبر رنگ جهان به ویژه کشورآلمان از جمله PNZ بیشترین حجم واردات و فروش و اجرای این محصول را در سطح کشور داشته است و در حال حاضر با تکیه بر سال ها تجربه خود در این زمینه و انجام تحقیقات و بررسی های بسیار در راستای بهبود صنعت رنگ ترمووود کشور و تولید محصولات با گرید جهانی خود اقدام به تولید محصولات رنگی ترمووود با دوام، پایدار و زیبا برای طراحان، معماران، ساختمان ها و غیره کرده است. لازم به ذکر است که مواد اولیه مورد نیاز ما از معتبرترین شرکت های خارجی دسته بندی و تامین میشود. ما امیدواریم که با تلاش و اشتیاق فراوان طبیعت را به زندگی مردم برگردانیم و لذا بدینوسیله آمادگی خود را جهت بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات فنی و اجرایی در جلسات مشترک با شما کارفرمای محترم اعلام میداریم تا بتوانیم ترمووود پروژه شما را به بهترین شکل ممکن به انجام برسانیم.