تفاوت ترمووود فنلاندی با ترمووود ایرانی

چوب ترمووود فنلاندی از جنگل های انبوه فنلاند به عنوان مواد اولیه استفاده می کند، در واقع این جنگل ها برای بهره برداری چوب ترمو بهینه شده اند و مخصوص این کار می باشند. از کوره های مخصوص برای حرارت دادن ترمووود فنلاندی استفاده می شود که اکثر غریب به اتفاق آنها به صورت مکعب مستطیل بوده و از جنس استنلس استیل ساخته و پرداخته شده اند. کوره ها توسط شرکت های با دانش فنی بالا و منطبق بر برنامه تخصصی انجمن بین المللی ترمووود ساخته می شوند و تماما به صورت هوشمند و با قرار دادن سنسورهای ویژه به صورت ویژه کنترل و رصد می شوند و این امر اجازه ردیابی و کنترل شرایط کوره را به تولیدکنندگان ترمووود فنلاندی می دهد.
ترمووود فنلاندی برای اولین بار توسط شرکت وی تی تی ساخته شد و در تولید صنعتی روانه بازار گردید و با سرعت باورنکردنی در سر تا سر کشور فنلاند تولید آن به علت استقبال فوق العاده در سرتا سر جهان گسترش یافت. از همین رو انجمن بین المللی ترمووود در کشور فنلاند شکل گرفت و تولید کنندگان زیادی در سرتاسر دنیا عضو این انجمن شده اند. اطلاعات فنی منتشر شده توسط انجمن بین المللی ترمووود فنلاند برای تمامی الوارهای اصلاح شده موجود در بازار از جمله ترمووود ایرانی معتبر نیست. این داده ها فقط برای محصولات تولید شده برای ترمووود فنلاند معتبر هستند که تحت نظارت کنترل کیفیت مستقل انجمن قرار دارد. اصالت کالا همیشه می بایست مد نظر قرار گیرد.
با توجه به استقبال روز افزون از ترمووود در دنیا از جمله در کشور عزیزمون، و با توجه به مشکلات اقتصادی پیش آمده طی سالیان اخیر و مسائل تحریمی، متاسفانه عده ای سودجو و کلاه بردار بدون اینکه هیچگونه دانش فنی راجع به چوب و تولید ترمووود داشته باشند، اقدام به تولید و عرضه چوب حرارت دیده با عنوان ترمووود ایرانی به بازار کرده اند و گاهی حتی آن را به جای ترمووود اصل فنلاند به دست مصرف کنندگان نهایی رسانده اند و از آنجا که مشتریان عزیز هیچگونه اطلاعاتی راجع به این محصول ندارند صرفا به خاطر داشتن قیمت پایین آن، اقدام به خرید آن کرده اند که بعد از گذشت مدت زمان اندکی با مشکلات عدیده ای در ظاهر و خواص چوب مواجهه گردیده اند. ترمووود ایرانی تولید شده توسط این تولیدکنندگان تقلبی صرفا به خاطر تغییر رنگ بوجود آمده و هیچگونه استانداردی در تولید آن رعایت نشده است. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم شما را با تفاوت های بین ترمووود اصل فنلاند با ترموود ایرانی که به صورت تقلبی و در کارگاه های عمدتا کوچک و در حومه شهر ها تولید می شود آشنا کنیم، باشد که در هنگام خرید بتوانید دقت بسیار زیادی کرده و جلوی ضرر و زیان ناشی از آن را بگیرید و بتوانید با یک خرید خوب طبیعت را به خانه های خود ببرید.

تفاوت ترمووود فنلاندی و ترمووود ایرانی

عمده ترین تفاوت های بین ترمووود فنلاندی و ترمووود ایرانی

دوام و پایداری چوب

100% چوب ترمو فنلاندی در برابر شرایط مختلف محیطی، حشرات، رطوبت و همچنین ثبات ابعادی دارای دوام و پایداری بیشتری نسبت به چوب ترمووود ایرانی است. چون طبق شرایط استاندارد تولید گردیده است و لیگنین، سلولز و هموسلولز که به عنوان اجزای اصلی تشکیل دهنده چوب می باشند دچار تغییرات استاندارد می گردند.

مواد اولیه مورد استفاده در ساخت چوب

درخت کاج در خیلی از کشورها وجود دارد ولی از آنجایی که کشور فنلاند تولید کننده اولیه و اصلی ترمووود است بنابراین چوب درختان کاج فنلاندی بافتی منظم و گره‌ هایی متحد الشکل دارند و از لحاظ کیفیت نیز دارای کیفیت بالایی نسبت به سایر کشورهای جهان هستند. البته این موضوع در کشور روسیه نیز وجود دارد چرا که جنگل های آنها بسیار نزدیک بهم می باشد اما چون اکثر واردکنندگان چوب خام به کشور دانش لازم را برای تشخیص چوب خام ندارند لذا محصول نهایی دارای کیفیت قابل قبول در اکثر موارد نمی باشد.

تکنولوژی مورد استفاده در فرآیند ساخت ترمووود

از لحاظ شرایط و فرآیندهای استاندارد در ساخت ترمووود باید گفت شرایط ساخت چوب در کشور فنلاند با هیچ کدام از کشورهای جهان قابل مقایسه نیست و ترمووود فنلاندی در شرایطی مانند: میزان حرارت مشخص، کوره های مناسب برای حرارت دهی و داشتن کنترل یکنواخت و به طور کلی داشتن شرایطی کاملا استاندارد در کشور فنلاند ساخته می شود. در حالی که تولید کنندگان ترمووود ایرانی از این قاعده تبعیت نمی کنند.

از نظر رنگ چوب

از آن جایی که چوب ترمووود فنلاندی در درجه حرارت های بسیار بالا ساخته می شود دارای رنگ تیره تری است در حالی که چوب ترمووود ایرانی به دلیل ساخته شدن در دمای پایین کوره رنگ روشن تری دارد. عدم یکنواختی رنگ در ترمووود ایرانی غیر استاندارد نیز کاملا مشهود است.

ترک خوردگی

به طور معمول چوب های ترمووود ایرانی غیر استاندارد دارای ترک های ریز و درشت هستند و سطح صاف و صیقلی ندارند. در صورتی که چوب ترمووود فنلاندی بدون هیچ گونه ترک و دارای سطحی صاف و صیقلی است.

قابلیت پیچ خوری

ترموودهای ایرانی قابلیت پیچ خوری کمتری در مقایسه با ترمووود های فنلاندی دارند که این موضوع به علت از بین رفتن خواص کامل مکانیکی چوب است، چرا که اکثر تولید کنندگان ترمووود ایرانی به علت عدم داشتن کوره استاندارد برای کاهش هزینه های تولید از فشار بالای بخار برای انتقال حرارت استفاده می کنند که این موضوع خواص مکانیکی چوب را به کلی تغییر می دهد و خطرات بسیار زیادی را برای تولید کننده به همراه دارد.

قیمت ترمووود

قیمت ترمووود ایرانی غیر استاندارد در مقایسه با قیمت ترمووود فنلاندی ارزان تر است.

رها چوب معتبر ترین مجموعه فروش ترمووود فنلاند و ترمووود ایرانی با کیفیت

استفاده از ترموود انتخاب اول طراحان و معماران و صاحبان ساختمان چه در محیط داخل و چه در محیط بیرونی می باشد. شرکت رها چوب یک مجموعه بسیار معتبر با سابقه ای طولانی جهت عرضه و تولید محصولات ترمووود میباشد که داشتن گواهی نامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان اولین و تنها دارنده گواهی نامه فنی چوب ترمو خود دلیل دیگری است بر صحت کیفیت محصولات تولید شده توسط شرکت رها چوب کار و آروند و محصولات وارد شده ترمووود فنلاندی. همین حالا می توانید با کارشناسان فروش ما جهت انجام مشاوره و انتخاب ترموود ایرانی و یا ترموود فنلاندی تماس بگیرید.