کیفیت نصب ترمووود

از آنجایی که کیفیت نمای ترمووود تا حد زیادی به نحوه نصب آن و زیر ساخت مورد استفاده بستگی دارد، بنابراین بحث زیرساخت ها و نحوه نصب بسیار مهم است. ابتدا انواع زیرساخت ها و شرایط مختلف آن و سپس نکات مهم در کیفیت نصب ترمووود مورد بحث قرار می گیرد:

زیر ساخت:

در سطوح صاف دو راه حل وجود دارد:

الف) سیمان:
در سطوح مسطح که سختی آنها آجر بلوک یا مصالح مشابه است، یک لایه سیمانی صاف به ضخامت حداقل 5-4 سانتی متر می تواند زیرساخت مناسبی برای نصب ترمووود ایجاد کند. بنابراین کاملا ضروری است که سطوح ایجاد شده صاف باشند.

ب) پروفیل فلزی

استفاده از شبکه فلزی مربع سبک 40×40 میلی متر با فواصل ذکر شده که ترجیحاً 95 درصد پروژه ها را به دلیل کسب کیفیت مطلوب تر پیشنهاد می کند.

زیرسازی های فلزی معمولاً موازی با ترمووود اصلی بر روی دیوار نصب می شوند، بنابراین فاصله محور موازی فلزی باید حداکثر 50 سانتی متر باشد و در طول مسیر، تکیه گاه با فاصله حدود 100 سانتی متر تعبیه شود. با این شرایط می توان چوب های زیرساختی عمودی (Batten) را نصب کرد.

نکته مهم (1)

در هر دو شرایط ساخت زیرسازی (سیمانی یا پروفیل فلزی) از در دسترس بودن فضا از ضلع بیرونی نما تا زیرسازی (مجموع ضخامت های ترمووودو چوب اصلی) مطمئن شوید.

راهکارهای آماده سازی زیرساخت برای نصب ترمووود روی کف

معمولاً برای جلوگیری از پوسیدگی زیرساخت های فلزی در تماس مستقیم با زمین در فضای باز، فونداسیون ها را در نقاط مختلف کاملاً ضد زنگ می پوشانند.

نکات کلی زیرساخت چوبی (باتن) برای ترمووود

به منظور بهبود کیفیت نصب و همچنین سرعت انجام کار، شروع نصب باید به عنوان یکی از آخرین کارهای ساختمانی انجام شود، قبل از شروع هرگونه عملیات زیربنایی اطمینان حاصل کنید که:

1- سطح زیرین کار در دو جهت عمودی بالا به پایین و چپ به راست تراز باشد، سطح زیربنایی باید به گونه ای روی سطح زیرین نصب شود که حداقل 10 کیلوگرم بر متر مربع را در میله های سوزنی تحمل کند (چوب کاج ترموود) و حدود 20 کیلوگرم بر متر مربع برای چوب پهن برگ (چوب سخت ترمووود) تا شاسی فلزی دارای اضافه وزن نباشد.

2- ضخامت مورد نیاز سیمان به عنوان تراز سطحی پشت زیرسازی ترمووود حداقل 5-4 سانتی متر (صاف و تسطیح) باشد.

3- فاصله پیچ بین چفت و زیرسازی باید کمتر از 50 سانتی متر باشد.

4- فواصل سر چوب تا اولین پیچ باید حداقل 5 سانتی متر باشد.

5- پیچ بین بت و سیمان باید با رول پلاکی به طول حداقل 6 سانتی متر و پیچ پله چوبی گالوانیزه باشد.

6- پیچ های نصب زیرساخت های چوبی ترمووود برای نصب باید از دنده های گالوانیزه، سرمه ای و ریز باشد.

7- قبل از نصب هر پیچ، محل مورد نظر را سوراخ کنید. به عبارت دیگر، از پیچ به طور مستقیم برای ایجاد سوراخ استفاده نکنید.

8- در جاهایی که به هم می رسند، مانند لبه پنجره ها، دقت کنید که زاویه ایجاد شده 90 درجه باشد.

چگونه به کیفیت نصب ترمووود اطمنیان کنیم؟

رهاچوب با بکارگیری با کیفیت ترین مواد یکی از برترین برندهای داخلی کشور در زمینه مهندسی نمای ساختمان علی الخصوص ترمووود می‌باشد.
از اجرای نمای چوبی مغازه تا نرده ترمووود یکی از چندین نمونه کارهای ما در این صنعت می باشد.

  • در حین نصب سوال بپرسید و از روند کار مطلع باشید.
  • پس از اتمام نصب، ترموود را به دقت بررسی کنید تا از عدم وجود هرگونه نقص یا ایراد در نصب اطمینان حاصل کنید.
  • تخته های ترموود را با فاصله مناسب از یکدیگر نصب کنید تا گردش هوا و زهکشی مناسب فراهم شود.

نکات اصلی نصب ترمووود

1- قبل از نصب نمای ترمووداز تراز بودن تمامی زیرساخت ها اطمینان حاصل کنید.

2- ترمووود را قبل از شروع عملیات نصب طبق نقشه ها ببرید.

3- پیچ زدن مستقیم چوب روی فلز به هیچ وجه توصیه نمی شود. فقط در مواردی که استفاده از ترموود باعث مشکل اجرایی در نمای ساختمان شود، مثلاً نرده های جلوی تراس ها.

4- برای نصب ترمووود در نما حتما از تمام پیچ های گالوانیزه استفاده کنید.

5- فاصله پیچ های نصب شده توسط ترموود تا زیرسازی چوبی از سر چوب تا وسط پیچ اول حداقل 5 سانتی متر باشد.

6- فواصل پیچ های نصب ترمووود تا چفت وسط تا وسط حدود 40-50 سانتی متر. این فاصله در مورد ترمووود کف (کف) حدود 35-45 سانتی متر است.

7- پیچ های نصب نمای ترموود یا عرشه روی زیرسازی چوبی باید به طول حداقل 4 سانتی متر و با پله چوبی گالوانیزه شود که نسبت به ضخامت چوب ترمو تغییر طول می کند.

8- در مرحله اولترموود سعی در افزایش طول دارد و در صورت عدم موفقیت در عرض تغییر ابعاد می دهد. لازم است مطمئن شوید که ترمووود فضای مورد نیاز برای بازی را دارد. یعنی در انتهای کار حداقل 1 سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشید. برای درهای پارکینگی که طول چوب کوتاه تری دارند، می توان این فاصله را از هر طرف به 3 میلی متر کاهش داد.

9-فاصله چوب های اصلی SHP در نما الزاماً 2-5 میلی متر است.

10- در ارتباط با نورپردازی روی نمای چوبی ترمووود جهت نور با چوب های نصب شده و در فاصله حدود 40 تا 50 سانتی متری از نما باشد.

رها چوب مجری تخصصی انواع ترمووود با بالاترین کیفیت در ایران

گروه ساختمانی رها با بیش از 20 سال سابقه تجربه طراحی، نظارت و اجرا در زمینه مهندسی نمای ساختمان علی الخصوص نصب و اجرای ترموود به عنوان یکی از شرکت های پیشگام بر اساس استانداردهای بین المللی حضوری فعال داشته است. ما ضمن فروش محصولات خود با گرید جهانی آمادگی خویش را جهت ارائه انواع روش های نصب ترمووود و حضور در پروژه های اعظم شما اعلام می دارد. ما امیدواریم که با تلاش و اشتیاق فراوان طبیعت را به زندگی مردم برگردانیم. همین حالا می توانید با کارشناسان ما جهت مشاوره و بازدید از پزوژه خود تماس حاصل فرمایید.