انواع حالت های ترمووود در طراحی و اجرای نمای ساختمان

ترمووود به دلیل ثبات ابعادی قابل توجه، مقاومت در برابر آب و هوا، دوام و ظاهر زیبا، یک ماده برجسته و شاخص برای نماهای ساختمانی میباشد. ترموود لزوما نیازی به عملیات سطحی حتی در چالش برانگیزترین شرایط آب و هوایی نیز ندارد، که این موضوع آن را به یک انتخاب واقعا پایدار در طول چرخه زندگی خود تبدیل میکند. البته محصولات ترمووود رها چوب با حفاظت در برابر آتش و با کیفیت بالا در دسترس هستند.
رنگ کردن ترمووود به طور قابل توجهی بر جذابیت زیبا شناسی ساختمان تاثیر میگذارد. هنگامی که چوب ترمو به همراه رنگ آن به دقت طراحی و اجرا میشود، نه تنها ظاهر آن را بهبود میبخشد، بلکه از ساختمان نیز محافظت میکند، در نتیجه طول عمر آن را افزایش میدهد و ارزش افزوده نیز به همراه دارد.
در سال های اخیر برای استفاده از ترمووود نما، در کنار روش های نصب افقی و عمودی، نصب مورب و ترکیبی از جهت گیری ها و استفاده از پنل ها مورد آزمون و نصب قرار گرفته است. صرف نظر از جهت نصبی که انتخاب میکنید، استفاده از ترموودی که تمامی استانداردهای لازم را برآورده کند و طول عمر محصول را تضمین کند بسیار مهم است.
عوامل کلیدی مانند مقاومت چوب ترمو در برابر آب و هوا، طول عمر متوسط و پایداری ابعادی، همراه با تکنیک نصب مناسب در مجموع نتیجه و کیفیت را تعیین میکند.

  • بنابراین باید بدانیم مزایا و اولویت های اولیه سبک های مختلف نصب به چه صورت است؟
  • و کدام محصول رهاچوب برای نصب افقی، عمودی و یا مورب مناسب تر است؟

در این مقاله، دیدگاه های مختلفی در مورد انواع روش نصب ترمووود نما نیز ارائه میدهیم که به شما کمک میکند، تا نتایج زیبایی شناختی و عملکردی خود را بهتر بشناسید.

نصب ترمووود نما به صورت عمودی که میتواند در ظاهر به ارتفاع ساختمان شما اضافه کند

در حالی که نصب افقی چوب ترمو در حال حاضر اغلب با طراحی سنتی همراه است، نصب عمودی در سال های اخیر به ویژه برای معماری مدرن رایج شده است. به خصوص در شرایط رطوبت، نصب ترمو به صورت عمودی در نظر گرفته میشود تا آب باران از شیارها عبور کند و از آسیب رطوبت به ترمووود جلوگیری کند. ضمنا شیار های عمودی راحت تر از گرد و غبار تمیز میشوند. امروزه جهت نصب نقش مهمی در طول عمر چوب ترمو ندارد، زیرا طرح های فاق و زبانه از تجمع آب در شیارها جلوگیری میکند. امروزه نکته اصلی نصب ترموود به صورت عمودی، تاثیر بصری آن است. خطوط عمودی طولانی به نما ظاهری با ارتفاع بیشتر میدهد. بنابراین نصب عمودی برای ساختمان های کوچکتر و خانه های خصوصی که هدف آن ایجاد حس ارتفاع است مناسب تر است.

نصب عمودی برای جزئیات کوچکتر نیز به خوبی کار میکند. جایی که ترمووود به عنوان مکمل طبیعی برای مواد سخت تر نما مانند سنگ، بتن، شیشه، کاشی و یا فلز کار میکند.

نصب ترمووود نما به صورت افقی که انتخابی بی انتها و سنتی به ساختمان های شما میدهد

جهت گیری افقی معمولا به عنوان سنتی ترین روش نصب ترموود شما در نظر گرفته میشود. در حالی که نصب افقی یک راه حل ایده آل برای ساختمان هایی است که در آن سبکی جاودانه جستجو میشود. همچنین تضاد جالبی را با ویژگی های مدرن ارائه میدهد که در آن سادگی برای طراحی و انتخاب مواد در اولویت است.

نصب مورب ترمووود و ترکیب نماهای خلاقانه و منحصر به فرد

از آنجایی که چوب یک ماده سنتی است، استفاده از آن به روشی غیر متعارف، وسیله ای عالی برای دادن سبک منحصر به فرد و چشم نواز به ساختمان شما است. در سال های اخیر نصب مورب و ترکیبی از جهت گیری های مختلف طرفداران زیادی پیدا کرده است. نصب مورب را میتوان با ترمووود های فاق و زبانه و یا ساده انجام داد. ترکیب چندین جهت نصب نیز یک راه حل عالی برای ایجاد یک بافت جالب برای نمای ساختمان است. این کار را میتوان با محصولات ترموودی رها چوب به راحتی انجام داد که در ضخامت ها و عرض های مختلف موجود هستند.

عمودی، افقی، مورب و یا جهت نصب دیگر ترمووود نما

برای هر جهت نصب چندین محصول با کیفیت بالا و از نظر بصری دلپذیر موجود است که ایجاد طیف گسترده ای از راه حل های نصب را ممکن میسازد. برای دستیابی به عمر مفید ترموود نما، مهم است که هر محصول را با رعایت دستورالعمل ها یا استاندارد رسمی نصب کنید و از زیباترین و با دوام ترین نتیجه اطمینان حاصل پیدا کنید. در طراحی نمای ترموود، خوب است در نظر داشته باشید که برای طرح های پیچیده تر، کیفیت و عملکرد فنی چوب ترمو اهمیت ویژه ای دارد. اتصالات چالش برانگیز و ویژگی های طراحی چشم نواز، به ناچار توجه را به انتخاب متریال به کار رفته جلب میکند و هرگونه ضعف در کیفیت یا ثبات ابعادی را بسیار آشکار میکند. به همین دلیل محصولات ترمووود رها چوب که از چوب کاج ساخته شده اند، صرف نظر از شرایط آب و هوایی، انتخابی قابل اعتماد، پایدار و آسان برای کاربردهای معماری هستند.

طراحی و اجرای نمای ساختمان ترمووود

رها چوب معتبر ترین مجموعه فروش ترمووود با کیفیت

استفاده از ترموود انتخاب اول طراحان و معماران و صاحبان ساختمان برای انواع کاربرد چوب ترمو نمای ساختمان است. شرکت رها چوب یک مجموعه بسیار معتبر با سابقه ای طولانی جهت عرضه و تولید محصولات ترمووود میباشد داشتن گواهی نامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان اولین و تنها دارنده گواهی نامه فنی چوب ترمو خود دلیل دیگری است بر صحت کیفیت محصولات تولید شده شرکت رها چوب کار و آروند. شما میتوانید برای مشاهده تولیدات محصولات مجموعه ، به بخش محصولات سایت ما مراجعه فرمایید.