ترمووود گره پروانه چیست؟

اگر قبلا با ترمووود کار کرده باشید، احتمالا متوجه گره ها شده اید. آنها نقاط تیره ای دایره ای یا تیکه تیکه و یا به صورت گره پروانه یا به اصطلاح بازار ترموود گره پروانه یا ترموود سوپر هستند که سطح صاف چوب ترمو را قطع میکنند. اما میخواهیم بدانیم که گره چیست و آیا گره خوب است یا بد؟

چرا در ترمووود گره وجود دارد؟

چوب برداشت شده از تنه درخت یک ماده گیاهی طبیعی است، و کیفیت آن تا به حد زیادی به نحوه و مکان رشد و همچنین گونه های آن بستگی دارد. در حقیقت گره در چوب اره شده به دلیل نحوه رشد درخت ایجاد میشود. هنگامی که تنه درخت یک شاخه تولید میکند، مواد مغذی و آب از تنه یه شاخه انتقال پیدا میکند و به همین ترتیب رشد صورت می پذیرد. هنگامی که درخت قطع میشود و اره صورت می گیرد، مکان هایی که شاخه به تنه چسبیده است به صورت دایره های سایه دار تیره تر در تخته ها ظاهر میشود، که آنها به عنوان نقص ظاهر میشود و در حقیقت آنها گره هستند. برخی از درختان گره های بیشتری نسبت به سایرین دارند، و به طور کلی درختانی که سریعتر رشد میکنند، گره کمتری نسبت به درختانی با رشد کند تر دارند. گره ها طبیعی هستند و میتوانند به عنوان گره های مرده و یا زنده در چوب نامگذاری شوند.
درختانی که سریعتر رشد میکنند مانند درخت کاج یا همان به اصطلاح ساسنا، چون شاخه های بسیار کمتری تولید میکنند، بنابراین جنگل بانان ممکن است آنها را قطع کنند تا رشد رو به بالای درخت را منجر شوند. درختانی که کندتر رشد میکنند مانند بلوط یا یولکا، ممکن است به علت زمان طولانی تری که برای رشد شاخه های بزرگ قبل از رسیدن به بلوغ صرف میکنند، گره بیشتری داشته باشند. در برخی از درختان مخروطی به علت اینکه شاخه های پایین تر به هنگام رشد می افتند، به خصوص اگر نزدیک بهم کاشته شوند، گره های مرده یا پوسیدگی ایجاد میکنند.
پس تا اینجا نتیجه میگیریم که چنانچه در فرآیند ترمووود از درختان ساسنا یا کاج که سریعتر رشد کرده اند استفاده کنیم محصول نهایی ترمووود گره پروانه ای یا به اصطلاح بازار ایران ترموود سوپر خواهد بود.

ترمووود گره پروانه

حالا میخواهیم بدانیم که گره ها خوب هستند یا نه؟

گره های زنده از شاخه هایی هستند که هنگام برداشت درخت به درخت متصل میشوند و از طرف دیگر گره های مرده از شاخه هایی هستند که از درخت افتاده اند و میتوانند با ایجاد یا ضعیف شدن ترموود مشکل ایجاد کنند. با این حال گره ها بخش طبیعی از چوب هستند و برخی از افراد حتی ظاهر گره دار چوب ترمو را ترجیح میدهند. گره ها میتوانند به مبلمان ترمووودی، ترمووال ترمووود، تایل ترمووود، نمای ترمووود و یا کفپوش و دیوار چوب جلوه ای خاص و ویژه بدهند.

نحوه تشخیص گره زنده و گره مرده در ترمووود گره پروانه ای

گره زنده به وضوح رنگ روشن تری دارد و عضو جدایی ناپذیری از چوب است، که نمی ریزد. در حالی که گره های مرده رنگ تیره تری دارند که با گذر عمر ترموود یا در حین فرآیند معمولا می ریزند.
ترموود گره پروانه ای رها چوب، زیبا و قهوه ای رنگ با درخشش منحصر به فرد خود، طبیعت را وارد فضای شهری میکند. ترموود های رها چوب از درختان کاج و صنوبر درجه یک، با شاخه هایی که گره های پروانه ای شکل زیبا و شاخص ایجاد میکند سرچشمه میگیرند. رها چوب به همه حواس لذت میبخشد. لمسی، بصری و رایحه ترموود سوپر رها چوب همه جا پیچیده و همه را مجذوب خود میکند.

ظاهر ممتاز و زیبای ترموود گره پروانه رها چوب، به صورت طبیعی و چشمگیر و دلنواز میباشد. درخشش زیبا و رنگ قهوه ای یکنواختی دارد که گرمای طبیعت را به فضای شهری وارد میکند. ظاهر ترموود چشمگیر، طبیعی ، با بافت های سطحی همه کاره، دانه ها، گره های گرد یا پروانه ای شکل است. ترمووود رها چوب وقتی با سطح قهوه ای رنگ در برابر اشعه ماوراء بنفش با پوشش مخصوص رنگ رها چوب، رنگ و ظاهر خود را به زیبایی در محیط بیرون حفظ میکند. اگر سطحی به طور طبیعی هوازده یعنی خاکستری، نقره ای به نظر برسد، باز هم زیبایی طبیعی خود را حفظ کرده است و بسته به سلیقه اشخاص و طراحان میتوان از آن محافظت به عمل آورد. به لطف فرآیند ترمووود سوپر یا همان ترموود گره پروانه هیچ رزینی از چوب خارج نخواهد شد که این موضوع استفاده از پوشش را برای محافظت از آن امکان پذیرتر می سازد.

تشخیص ترمووود گره پروانه

عملکرد صوتی ترمووود سوپر یا ترمووود گره پروانه

عملکرد سطوح و یا سازه های ساخته شده از چوب ترمووود رها چوب، به طور طبیعی سر و صدای داخل خانه را کاهش میدهد. اکو بر روی سطوح چوبی کاهش میابد که سطح صدا را در هر مکان مشخص کاهش میدهد. سطح چوب متخلل مانند مواد سخت و مصنوعی صدا را منعکس نمیکنند و ترمووود سوپر رها چوب را به گزینه ای عالی برای فضاهای عمومی تبدیل میکند. پانل های ترموود رها چوب را میتوان به صورت عمودی و یا افقی و یا مورب نیز نصب کرد و سطوح عملکردی بصری و صوتی ایجاد کرد.

ترمووود گره پروانه یا ترمووود سوپر خوشایند برای لمس

چوب ترمو رها چوب دارای سطح صاف و یکدست و بدون چسب و بتونه است که لمس آن لذت بخش است. تمام جوب های ترمو رها چوب از همه جهات صاف و گنده گیر شده اند. در کنار محصولات صاف رها چوب، چوب های ترمو برس خورده و یا سند بلاست گزینه های جذابی برای طراحان میباشند.

قیمت ترمووود گره پروانه

از آنجا که اصطلاح ترمووود سوپر فقط در بازار ایران وجود دارد و چون خیلی از تولید کنندگان نمیتوانند فرآیند ترمو را به صورت صحیح انجام دهند و در طول فرآیند از فشار نا متعارف استفاده میکنند مجبور هستند از چوب گره پروانه استفاده کنند که بتوانند از نظر ظاهری محصولی شبیه ترموود اصلی تولید نمایند ، به همین دلیل قیمت ترمووود گره پروانه را بالاتر از قیمت چوب ترمو معمولی ارائه مینمایند در حالی که در دنیا هیچ تفاوتی بین قیمت ترمووود گره پروانه با غیر پروانه وجود ندارد و چه بسا قیمت ترممووود غیر پروانه به علت گران تر بودن مواد اولیه آن اندکی بیشتر باشد.

رها چوب معتبر ترین مجموعه فروش ترمووود گره پروانه ای در کشور

استفاده از ترموود انتخاب اول طراحان و معماران و صاحبان ساختمان برای انواع کاربرد در ساختمان چه در محیط داخل و چه در محیط بیرون است . شرکت رها چوب یک مجموعه بسیار معتبر با سابقه ای طولانی جهت عرضه و تولید محصولات ترمووود میباشد و از آنجا که تمامی واردات محصولات اولیه خود را از کشور روسیه و از معتبر ترین تولیدکنندگان چوب خام آن کشور انجام میدهد، لذا محصول نهایی خود را به صورت ترمووود سوپر با کیفیت بسیار بالا و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش به مشتریان عزیز عرضه میدارد.