نحوه رنگ آمیزی ترمووود

رنگ آمیزی ترمووود یکی از گزینه های درمان سطح ترمووود است. رنگ آمیزی محافظت عالی در برابر اشعه ماورائ بنفش، آسیب آب و سایر عوامل محیطی که می تواند باعث تخریب شوند فراهم می کند. همچنین طیف گسترده ای از رنگ ها و سایه ها را در اختیار شما قرار می دهد که آن را برای کاربردهای تزئینی ایده آل می کند. با این حال رنگ  ترمووود می تواتد دوام بسیار کمی روی چوب ترمو ایجاد کند و ممکن است در طول زمان و با توجه به شرایط آب و هوایی و نگهداری نیاز به ترمیم و مراقبت بیشتری داشته باشد.

اگر برای رنگ آمیزی ترمووود خود آماده می شوید، ابتدا باید مطمئن شوید که چوب تا حد امکان تمیز است. برای ترمووود کف هر گونه اسباب و وسیله و کثیفی مانند برگ درختان و غیره می بایست تمیز شود و سطح عاری از هر گونه گرد و غبار باشد. همه چیز را پاک کنید تا سطحی تازه برای شروع داشته باشید. اکنون آماده شستشوی چوب هستید.
با چوب ترموود، رنگ های چشم نواز مختلفی را می توان به دلایل زیبایی شناسی اضافه کرد.
اگرچه الوارهایی که گرمادیده اند یا همان ترمووود، به عنوان چوب مقاوم در برابر تاب خوردگی و پوسیدگی شناخته می شوند اما در مورد نگهداری پیشنهاد می کنیم یکسری موارد را رعایت کنید.
بسته به چوب خاصی که استفاده می شود، اگر ترمووود رنگ نشود، در نهایت به دلیل اشعه ماوراء بنفش خورشید، به رنگ خاکستری تغییر می کند. ما اکیداً پیشنهاد می کنیم که ترمووود خود را به طور منظم (تقریباً هر دو سال یک بار) ترمیم کنید تا چوب به خوبی مهر و موم شود و ظاهری کاملاً جدید بدهد. ما می دانیم که بسته به ترجیحات خاص شما، برخی ظاهر چوب طبیعی هوازده را دوست دارند. این واقعاً به شما بستگی دارد که چند وقت یکبار (یا اصلاً) آن را ترمیم کنید. اگر اجازه بدهید ترمووود به طور طبیعی “محو” شود، بر مقاومت آن در برابر پوسیدگی تأثیر نمی گذارد. اما اگر تصمیم بگیرید که رنگ را تغییر دهید چطور؟ چگونه آن را کارآمد و ایمن رنگ می کنید؟

رنگ آمیزی ترمووود

مراحل رنگ آمیزی ترمووود

چوب را تمیز کنید

ممکن است شخصی تصمیم بگیرد ترمووود خود را صرفاً به دلیل زیبایی (نظر خود را در مورد رنگ تغییر داده) یا برای اهداف محافظتی بهتر رنگ آمیزی کند. ترمووود معمولاً رنگ قهوه‌ای دارد و بیشتر رنگ‌ها را به رنگ‌های مختلف قهوه‌ای، قرمز و برنزه می‌سازند.
اگر میخواهید ترمووود خود را رنگ آمیزی کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که چوب تا حد امکان تمیز است. روی تراس، هر گونه اثاثیه و زباله مانند چوب یا برگ را بردارید. همه چیز را پاک کنید تا سطحی تازه برای شروع داشته باشید. اکنون آماده شستشوی چوب هستید. می توانید به آرامی با شلنگ بشویید، اما استفاده از دستگاه فشار شوی برقی را توصیه نمی کنیم. چوب را به آرامی (روکش، سایدینگ، روکش فلزی) بشویید و بگذارید خشک شود. برخی ممکن است استفاده از پرایمر را برای خنثی کردن سطح پیشنهاد دهند، اما این واقعاً به صاحب آن بستگی دارد.

رنگ مناسب را پیدا کنید

بسته به کاربرد خاص ترمووود (نما،عرشه، کفپوش در سونا یا گلخانه، سایدینگ و غیره) ممکن است بخواهید تحقیقات خود را در مورد اینکه کدام رنگ در محیط های مختلف بهتر عمل می کند، انجام دهید. نوع رنگی که خریداری می کنید نیز تحت تاثیر شرایط آب و هوایی منطقه شما خواهد بود. به عنوان مثال، اگر به دنبال استفاده از یک رنگ هستید، استفاده از آن را در یک منطقه مرطوب یا منطقه ای که مستعد رطوبت بیشتر از حد متوسط است، پیشنهاد نمی کنیم.

به گفته MBM Specialty، “رنگ مات بهترین محافظت را به چوب اصلاح شده حرارتی می دهد، اما رنگ اصلی و خواص چوب مانند قبل برجسته نیست. کارشناسان توصیه می کنند که چوب قبل از مونتاژ باید با یک لایه رنگ مات ترمیم شود، اما رنگ نهایی باید فقط پس از مونتاژ ارائه شود. اگر روی چوبی که در معرض طیف وسیعی از شرایط آب و هوایی مختلف قرار دارد، روکش روغن گیاهی اعمال شود، عاقلانه است که محصولی را انتخاب کنید که از رشد کپک جلوگیری کند یا آن را کاهش دهد. پیروی از دستورالعمل های ارائه شده توسط سازندگان پوشش برای عملیات سطح چوب اصلاح شده حرارتی ضروری است. هنگام استفاده باید دستورالعمل های دقیقی را که با رنگ خاص شما ارائه می شود دنبال کنید.

چوب را به طور منظم بررسی کنید

صرف نظر از نحوه برخورد با چوب خود، باید حداقل سالی یک بار ترمووود خود را چک کنید تا مطمئن شوید که هنوز در شرایط بکر قرار دارد. میزان نگهداری که انجام می دهید بسته به مدت زمان “دوام” چوب و ظاهر آن بسیار متفاوت است. هر زمان که می خواهید چوب را دوباره کار کنید، همان مراحل ذکر شده در بالا باید انجام شود. قبل از اعمال رنگ، آن را تمیز کنید، با آب بشویید.

رها چوب معتبر ترین مجموعه فروش و اجرای ترمووود رنگ شده کشور

استفاده از ترموووود رنگ شده رها چوب انتخاب اول طراحان و معماران و صاحبان ساختمان برای انواع کاربرد در ساختمان چه در محیط داخل و چه در محیط بیرون است . شرکت رها چوب یک مجموعه بسیار معتبر با سابقه ای طولانی جهت عرضه و تولید محصولات دکوراسیون داخلی و بیرونی با رنگ آمیزی ترمووود می باشد و از آنجا که تمامی واردات محصولات اولیه خود را جهت تولید ترمووود از کشور روسیه و از معتبر ترین تولیدکنندگان چوب خام آن کشور انجام میدهد و جهت تولید رنگ ترمووود نیز از معتبرترین تولید کنندگان مواد اولیه نیاز خود را تامین می کند، لذا محصول نهایی خود را به صورت ویژه و سوپر با کیفیت بسیار بالا و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش و قیمت بسیار مناسب به مشتریان عزیز عرضه میدارد.