مزایای روغن زدن ترمووود

در حالی که دوام ترمووود با هیچ محصول چوب طبیعی دیگری قابل مقایسه نیست، هنوز هم نیاز به نگهداری ترمووود کم است. ترمووود به دلیل ماندگاری طولانی در مقایسه با سایر محصولات صنعت به راحتی نگهداری می شود، اما مزایای روغن زدن ترمووود بسیار است. بطور کلی روغن کاری ترمووود به طور سالانه مخصوصاً برای سطوح افقی مانند عرشه توصیه می شود. اگر در آب و هوایی زندگی می کنید که دارای آب و هوای ناآرام است، ممکن است نیاز به درمان منظم با روغن باشد. مقدار کمی روغن زدن ترمووود نسبت به تعمیر و نگهداری محصولات چوبی با دوام کمتر، ارزش آن را دارد.

نحوه روغن زدن ترمووود

حفاظت از چوب ترمووود با روغن زدن ترمووود

هدف اصلی روغن کاری ترمووود حفظ رنگ آن و کاهش ترک خوردگی و خرد شدن چوب است. ترمووود به طور طبیعی در آفتاب خاکستری می شود و در حالی که این رنگ خاکستری ظریف است، بسیاری از مشتریان می خواهند رنگ قهوه ای را در ترمووود خود حفظ کنند. روغن های مورد استفاده برای درمان ترمووود از آن در برابر اشعه یو وی خورشید محافظت می کنند.

بعد از اینکه ترمووود را نصب کردید، حتما سطح چوب را فوراً تمیز کنید.

ابتدا سطح را ساب بزنید تا آلودگی و ذرات از بین برود سپس سطح را با آب و برس ملایم بشویید.

قبل از شروع کار با روغن، اجازه دهید سطح کاملا خشک شود.

چوب ترمووود می تواند برای چندین دهه تنها با کمی روغن زدن ترمووود، زیبا به نظر برسد.

کاربرد روغن ترمووود

بکار گیری روغن ترمووود مخصوص چوب در نمای ساختمان در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفت است.استفاده از چوب در فضای خارجی و نمای چوبی ساختمان به دلایلی همچون زیبایی و گرمی نمای چوبی ساختمان ،طبیعی بودن نمای چوب، ماندگاری و انعطاف در طراحی و اجرا، آن را برای طراحان و معماران بسیار جذاب کرده است.به دلیل زنده بودن چوب جهت استفاده در فضاهای باز و مجاورت آفتاب و باد و باران میبایستی به شیوه هایی همچون اشباع کردن،فراوری با روغن ترمووود و فراوری با حرارت آن را در برابر تنشهای محیطی مانند سرما،گرما ،رطوبت و … مقاوم ساخت.

کاربردهای روغن زدن ترمووود

مقاومت روغن ترمووود مقابل نور خورشید

مقاومت روغن ترمووود بعد از طی مراحل ترمو و با اشباع شدن برای مقاومت بیشتر در مقابل نور خورشید با مواد ضد یو وی پوشش داده میشوند. چوبهای ترمووود با توجه به اعمال فرآیند های فوق الذکر در برابر تمامی عوامل جوی و آب و هوایی محیطهای خارجی مقاوم هستند ولی نیاز به نگهداری و تعمیرات متناوب دارند و در صورت بی توجهی به مرور زمان پوسته شده تغییر رنگ داده و ترک خورده و بعضا از محل اتصال به زیرسازی جدا میشود. روغن ترمووود شبیه دیگر محصولات چوبی از لحاظ تیمار و نگاهداری در برابر عوامل محیطی می باشد اما,،به دلیل فرآیند ترمو، به دلیل کاهش تعادل رطوبتی چوب، ساختار آن از لحاظ استحکام وضعیت مطلوب تری نسبت به دیگر محصولات معمولی دارد.

ویژگی رنگ بر پایه روغن ترمووود مخصوص

استفاده از روغن مخصوص چوب ترمووود باعث ایجاد مقاومت بسیار بالا در مقابل اشعه یو وی میشود.
از ویژگی روغن ترمووود همچنین باعث حفظ زیبایی چوب نمای ساختمان ترمو آن میگردد.
آفتاب و باران پس از گذشت چند سال رنگ ترمووود را به رنگ خاکستری بدل میکند، که رنگ بر پایه روغن ترموود از آن جلوگیری میکند.
حفظ زیبایی چوب و ترک هایی که در چوب نمایان شده و قسمت های فارسی بر و محل اتصال، برای جلوگیری از این مشکل از روغن های مخصوص چوب ترمو استفاده میکنند.
این بهبود ساختار منجر به کاهش ترک خوردگی و پوسته شدن در اثر تغییرات حرارت و شرایط جوی خواهد گردید.
چنانچه از رنگها و پولیشهای بر پایه آب استفاده گردد، به دلیل اینکه بالانس رطوبت دچار تغییراتی میشوند به زمان زیادتری از معمول برای نفوذپذیری محصولات و همچنین خشک شدن مواد نیاز خواهد بود.

مواد اولیه ساخت روغن ترمووود

به دلیل خروج کامل رزین و دیگر صمغهای گیاهی از درون ساخت روغن ترمووود در کارخانه جات به واسطه حرارت بالا، در هنگام رنگ آمیزی سطوح و واکس زدن آنها، نیاز چندانی به پوشاندن جداگانه گره ها نمی باشد چون تقریبا با دیگر مناطق الوار یکنواخت هستند. بدون استفاده از روشهای تیمار نمای چوبی، سطح کاج و اش مانند دیگر محصولات چوبی معمولی خوهند شد. در واقع عمدتا به دلیل وجود اشعه ماورای بنفش نور خورشید، سطوح دارای رنگی خاکستری رنگ شده و ترکهای ریز میکروسکوپی بوجود خواهند آمد و محصولات حالتی شبیه به قدیمی و آنتیک از خود نمایش خواهند داد.
به منظور حفظ رنگ اولیه و همچنین کیفیت سطوح بر روی نمای ساختمانها.
تیمار و نگهداری الوار ضروری بنظر میرسد. چنانچه قصد رنگ زدن محصولات ترمو را دارید.
توصیه ما به شما استفاده از مواد بر پایه روغن می باشد و تکرار آن تقریبا هر دو و یا پنج سال یکبار راهکاری استاندارد در صنعت ساختمان می باشد.
البته قبل از هر بار تمدید رنگ و پولیش بایستی از صاف و هموار و تمیز بودن سطوح اطمینان حاصل کرد.