استفاده از نمای ترکیبی چوب و سنگ در ساختمان

در گذشته، موارد مهمی برای ساخت‌وساز ساختمان‌ها در نظر گرفته می‌شد که مهم‌ترین این موارد، استحکام و عمر ساختمان بود. در شرایط کنونی که اغلب توجه‌ها به ظاهر است، ساختمان نیز از این مسئله دور نمانده است؛ در واقع استفاده از نمای ترکیبی چوب و سنگ در ساختمان روشی نوین برای حفظ ظاهر ساختمان، به همراه استحکام آن است.
یکی از بهترین چوب‌هایی که می‌توانیم برای نمای ترکیبی چوب و سنگ در ساختمان از آن استفاده کنیم ترمووود است. این نوع چوب برای نمای ساختمان مزایایی دارد که در ادامه مطلب، به تمام آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

استفاده از نمای ترکیبی چوب و سنگ در ساختمان

استفاده از نمای ترکیبی چوب و سنگ در ساختمان به چه منظوری انجام خواهد شد؟

در قسمت قبل متوجه شدیم که استفاده از نمای ترکیبی چوب و سنگ در ساختمان، امروزه روشی نوین و جالب است. برای ساخت ساختمان اغلب به موضوع‌های مهمی پرداخته شده و نتیجه آن‌ها در ساخت این بنا بسیار موثر خواهد بود.
سنگ ظاهری خشن و باطنی سخت دارد. استفاده از آن برای یک ساختمان باعث حفظ استحکام شده و ساختمان را نسبت به اغلب موارد مقاوم خواهد کرد. در مقابل چوب ظاهری قدیمی و باطنی شکننده دارد. استفاده از چوب برای ساخت ساختمان گزینه مناسبی نیست؛ چون طول عمر ساختمان را به شدت، کاهش خواهد داد.
ما می‌توانیم با استفاده از نمای ترکیبی چوب و سنگ در ساختمان، هم از مقاومت سنگ و هم از ظاهر چوب استفاده کنیم؛ البته ناگفته نماند که انجام این کار شرایطی دارد و اگر بدون تحقیق و بررسی انجام شود در بیشتر مواقع به نتیجه نخواهد رسید.
یکی از مهم‌ترین موضوعات برای ترکیب کردن سنگ و چوب در نمای ساختمان این است که چوب به‌راحتی ممکن است خراب شود؛ در این شرایط ظاهر کل ساختمان از بین رفته و نابود خواهد شد. برای رفع این مشکل باید از نوع مناسبی از چوب استفاده کنید تا بتوانید در کنار ظاهری زیبا، طول عمر بالایی را در ساختمانتان مشاهده کنید.
ترمووود‌ها گروه جدیدی از چوب‌ها هستند که در این زمینه می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند. ترمو چوب‌ها ظاهری مشابه با چوب‌های معمولی دارند. ممکن است در برخی موارد از چوب عادی زیبا‌تر و شکیل‌تر نیز باشند. این چوب‌ها در کنار ظاهر زیبا، ویژگی‌هایی دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان نمای ساختمان را به کمک ترکیب چوب و سنگ بسازید و مشکلی نداشته باشید. در قسمت بعد به این مسئله پر اهمیت خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده ترکیبی از ترمووود در کنار سنگ برای نمای ساختمان‌ها

در قسمت قبل فهمیدیم که استفاده از نمای ترکیبی چوب و سنگ در ساختمان مشکلاتی دارد، برای مثال چوب ممکن است به راحتی در شرایط آب‌وهوایی متفاوت تغییر رنگ دهد و ظاهر ساختمان را زشت کند. استفاده از ترمووود‌ها در نمای ترکیبی چوب و سنگ در ساختمان، بسیاری از مشکلات موجود را حل خواهد کرد.
اولین مشکل برای استفاده از چوب در نمای ساختمان، تغییر رنگ دادن آن است. باران و برف می‌تواند به راحی چوب را تیره کرده و از بین ببرند. ترمووود‌ها دسته‌ای از چوب‌ها هستند که در فرآیند تولید، توسط حرارت بالا ساخته شدند. این مسئله باعث شده که رنگ ترمو چوب‌ها در اغلب موقعیت‌ها ثابت بماند. استفاده از این نوع چوب در نمای ساختمان، ظاهر آن را از جهت تغییر رنگ تضمین خواهد کرد.
مشکل بعدی آفت‌ها و حشراتی هستند که چوب را نابود می‌کنند. همین مسئله چوب را از داخل شکننده کرده و در گذر زمان نمای ساختمان را خراب خواهد کرد. استفاده از ترمووود در نمای ساختمان‌ها به همراه سنگ، این مشکل را برای ما رفع خواهد کرد. ترمو چوب‌ها اغلب برای همین شرایط ساخته می‌شوند. این چوب‌ها نسبت به حشرات مقاوم هستند و سلامت خود را حفظ خواهند کرد.
ظاهر چوب‌های طبیعی ممکن است دارای ترک باشد، نمای خوبی نداشته باشد یا ریش ریش شده باشد. خوشبختانه این مشکل نیز قابل حل شدن است. ترمووودهایی که جنس مرغوبی داشته باشند اغلب فرآیند ساخت خیلی خوبی داشته و بر همین اساس کیفیت بالایی دارند. این چوب‌های با کیفیت، ظاهری مرتب دارند و هیچ ترک و شکستگی خاصی در آن‌ها مشاهده نخواهد شد. استفاده از این نوع چوب به نمای ساختمان شما نظم خوبی داده و ظاهر آن را، عالی خواهد کرد.
در قسمت قبل اشاره شد که استحکام چوب در حدی نیست که بتوان از آن برای نمای ساختمان ترمووود استفاده کرد. شما می‌توانید از ترمووود همراه با سنگ در نمای ساختمان خود استفاده کنید و نگران استحکام آن نباشید. ترمو چوب‌ها برای این شرایط نیز از قبل آماده شده‌اند. این چوب‌ها تحمل و مقاومت بالایی داشته و نسبت به چوب معمولی قوی‌تر هستند. استفاده ترکیبی از ترمووود به همراه سنگ می‌تواند ضامن زیبایی و طول عمر ساختمان‌های شما باشد.
اگر در استفاده از ترکیب ترمووود و سنگ در نمای ساختمان خود از نظر وزن و سنگینی نگران هستید باید بدانید که ترمووود‌ها بسیار سبک‌تر از چوب‌های عادی هستند؛ همین موضوع وزن ساختمان و نمای آن را به شدت کاهش داده و کیفیت آن را افزایش خواهد داد.
با توجه به موارد گفته شده، شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استفاده از نمای ترکیبی چوب و سنگ در ساختمان و یا برای تامین مواد مورد نیاز خود یا تهیه ترمووود‌ها، از رها چوب کمک بگیرید.

مزایای استفاده ترکیبی از ترمووود در کنار سنگ برای نمای ساختمان‌ها

نتیجه گیری

در مطلب فوق در ابتدا راجب راهکار‌های نوین ساخت نمای ساختمان صحبت کردیم و در ادامه، به استفاده از نمای ترکیبی چوب و سنگ در ساختمان پرداختیم. پس از آن، مزایای استفاده همزمان از ترمووود و سنگ در نمای ساختمان را مورد بررسی قرار دادیم.
یکی از نگرانی‌های اصلی افراد این است که درحالی که دوست دارند نمای ساختمان خود را با چوب زیباتر کنند اما نمی‌خواهند که عمر ساختمان آن‌ها کاهش یابد. در این شرایط پیشنهاد ما استفاده از ترمووود‌ها برای رفع این مشکل است.