ترمو اش چوب زبان گنجشک چیست؟

ترمو اش یا چوب زبان گنجشک، یک چوب سنگین و تمایز نیافته است که رنگ آن کمی متمایل به زرد تا قهوه ای است. گاهی اوقات قسمت داخلی ساقه ها رنگ تیره ای دارد.رگه ها بسیار مشهود هستند زیرا رگه های فنری به وضوح با چشم غیرمسلح قابل مشاهده هستند. بافت درشت است و دانه ها به طور کلی صاف است، حتی اگر تنه هایی با الیاف موج دار وجود داشته باشد.
چوب اش یا چوب زبان گنجشک، یک چوب سخت با رنگ روشن و دانه صاف است که در سراسر سواحل شرقی و بخش هایی از کانادا نیز رشد می کند. چوب زبان گنجشک با دانه های مستقیم معمولی و رنگ بژ تا قهوه ای روشن، گزینه بسیار جذابی برای مبلمان ظریف است. یکی از بادوام ترین انواع آن است و سابقه ای گسترده در ساخت مبلمان آمریکایی دارد. بادوام، سبک وزن، از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است و لکه های چوب را به خوبی جذب می کند. ویژگی های آن به عنوان یک چوب سبک و مقاوم در برابر ضربه، آن را برای چوب های بیسبال، دسته ابزار و مبلمان رستوران مورد علاقه قرار داده است. امروزه چوب اش(چوب زبان گنجشک) در اثاثیه خانه، به ویژه در سبک مدرن اواسط قرن، سر و صدا ایجاد کرده است.
فراکسینوس، نام علمی زبان گنجشک، عضوی از خانواده درختان زیتون است. ده ها گونه درخت زبان گنجشک بومی در سراسر آمریکای شمالی وجود دارد. خاکستر سفید و خاکستر سبز شایع ترین هستند. هر دو به وفور در ورمونت رشد می کنند، همانطور که خاکستر سیاه نیز رشد می کند.

در اینجا، چوب اش یا همان چوب زبان گنجشک، تحت حرارت قرار می گیرد و به آن اجازه می دهد در برابر آب مقاوم تر شود و در برابر پوسیدگی مقاوم شود. ترمووود اش، یک محصول چوبی طبیعی با ماندگاری و زیبایی است که از نظر حرارتی اصلاح شده است و برای دکینگ ترمووود و نما کاری مناسب است.

چوب زبان گنجشک چه رنگی است؟

بر خلاف سایر درختان که دارای تنوع رنگی زیادی بین داخلی ترین قسمت درخت (چوب دل) و بیرونی ترین قسمت درخت (خاکستر) هستند، گاهی اوقات تشخیص خط بین این دو با چوب اش دشوار است. به طور کلی، کاملاً روشن است و به رنگ های مختلف بژ تمایل دارد که با گذشت زمان کمی تیره می شوند.

چرا چوب خاکستر با گذشت زمان تغییر رنگ می دهد؟

همه چوب های سخت وود با گذشت سال ها کمی تغییر رنگ می دهند. به طور کلی، گونه‌های روشن‌تر تیره تر می‌شوند، در حالی که چوب‌های تیره‌تر برخی اوقات روشن‌تر می شوند. این یک فرآیند طبیعی است که در اثر قرار گرفتن در معرض نور UV و اکسیژن ایجاد می شود.

ترمو اش چوب زبان گنجشک

کاربردهای رایج چوب زبان گنجشک چیست؟

با بازگشت به دوران باستان، چوب اش، بخش عمده ای از زندگی مردم بوده است. فرهنگ‌های اولیه از آن برای همه چیز از سلاح گرفته تا واگن استفاده می‌کردند و حتی معتقد بودند که دارای خواص معنوی یا توانایی شفا دادن و ایجاد رفاه است. این روزها، چوب اش در مبلمان، کابینت، کفپوش، ابزار، سلاح، تجهیزات ورزشی و غیره رایج است.

بافت چوب زبان گنجشک چگونه است؟

چوب اش،تقریباً همیشه دارای یک بافت مستقیم است،در ساخت ترمووود فنلاندی هم استفاده میشود. اگرچه شرایطی که درخت در آن رشد می کند گهگاه الگوهای منحصر به فردی ایجاد می کند. به عنوان مثال، اگر آن را صاف کرده یا تسلیم یک آفت شود، می تواند ظاهر بافت را تحت تاثیر قرار دهد. به این چوب فیگور گفته می شود. به همین دلیل، گاهی اوقات دانه های فرفری یا پرنده را از جمله می بینید. به ویژه چوب زبان گنجشک، در میان طراحان مبلمان صنعتگر بسیار محبوب است، اگرچه یافتن چوب های شکل دار کمی سخت تر از انواع چوب های مستقیم است.

چوب زبان گنجشک سخت چوب است یا نرم چوب؟

در حالی که اکثر مردم فکر می کنند چوب سخت اشاره ای به دوام یا تراکم چوب است، اما در واقع فقط به نوع درختی که چوب از آن آمده است اشاره دارد. اگر این چوب سخت است، به این معنی است که از یک درخت دو لپه ای – معمولاً گونه ای از درختان پهن برگ به دست آمده است. اگر این چوب نرم است، از یک درخت ژیمنوسپرم – معمولاً یک درخت مخروطی گرفته شده است. چوب اش چوبی است سخت همراه با چوب درختان گیلاس، بلوط، گردو و افرا. در مقابل، برخی از چوب‌های نرم رایج موجود در نجاری عبارتند از کاج، صنوبر و سرو.

چوب خاکستر چقدر متراک و سخت است؟

برای تعیین دوام چوب از تست جانکا استفاده می شود. در اصل، یک توپ فولادی در یک بلوک چوبی فشرده می شود تا زمانی که در نیمه راه جاسازی شود. سپس مقدار نیروی مورد نیاز برای انجام این کار اندازه گیری می شود. در ایالات متحده، معمولاً این عدد را به صورت lbf (پوند نیرو) یا Janka نشان می‌دهیم، اگرچه اندازه‌گیری‌های مختلفی را در سایر نقاط جهان مشاهده می‌کنید.

چوب زبان گنجشک، چوبی که بیشتر در مبلمان استفاده می شود، دارای اندازه 1320 در مقیاس جانکا است. این آن را درست زیر درخت افرا و بلوط سفید قرار می دهد که به ترتیب 1450 Janka و 1360 Janka قرار دارند. با این حال، بالای بلوط قرمز، گردو و گیلاس است و یکی از بادوام ترین گزینه های موجود برای مبلمان خوب است.

خرید ترمووود اش یا ترمووود زبان گنجشک از کارشناسان رهاچوب

گروه ساختمانی رها با بیش از 20 سال سابقه تجربه طراحی، نظارت و اجرا در زمینه مهندسی نمای ساختمان علی الخصوص ترموود به عنوان یکی از شرکت های پیشگام بر اساس استانداردهای بین المللی حضوری فعال داشته است. این مجموعه در گذشته و با اخذ نمایندگی از شرکت های معتبر ترمووودی جهان به ویژه کشور فنلاند از جمله لوناوود بیشترین حجم واردات و فروش و اجرای این محصول را در سطح کشور داشته است و در حال حاضرخود به صورت مستقیم و بی واسطه تمامی محصولات ترمووود از جمله ترمووود زبان گنجشک یا ترموود اش را برای ساماندهی این محصول در کشور تولید و عرضه می دارد که داشتن گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان اولین و تنها دارنده این گواهینامه خود دلیل دیگری است بر صحت کیفیت محصولات تولیدی ما. شما میتوانید قبل از خرید از خط تولید و کیفیت محصول و همچنین شو روم ما دیدن فرمایید.با رها چوب آسوده خرید کنید